måndag 13 juli 2009

Maria goes tuffing alá attityd NO MERCY!

Jag har börjat cykla till jobbet. Ni ser min fina vän på bild här brevid, den är mitt allt :)
Har alltid tyckt väldigt mycket om att cykla, & att färdas till sitt arbete på detta sätt är ljuvligt under sommrarna. Men, i den här staden är det inte helt enkelt. Låt mig likna det vid att köra bil i en stad. Här i Stockholm har man cykelbanor, & när man cyklar på dessa har man ca 1 meter brett att hålla sig på, och vid korsningar av olika slag finns stoppljus,där ska man vänta in trafiken & SEN när det lyser grönt, ja då gäller det att gasa j-lar i min själ! Ska man svänga måste man ut med armen (helst rätt arm då beroende på om man svänger höger el vänster) & ska man göra en omkörning gäller det att titta sig över axeln (döda vinkeln) för annars blir man själv överkörd, av bil eller cyklist, det vet man inte, för här är det NO MERCY som gäller.

Man får dra på sig sin allra tuffaste attityd i trafiken för att komma fram. När man själv går på gatorna här i stan tänker man inte på det,men när man cyklar & folk går PÅ cykelbanan blir man galen, speciellt när man cyklar fort som jag gärna gör. Och det konstiga är att folk blir förbannade när man seglar förbi & hojtar till. How dear them?!
"GRRRR TURISTER" tänker jag för att i nästa sekund ångra mig & tänker: JISES jag är ju MINST lika mycket turist jag. Så med andra ord förvandlas jag till en mycket aggresiv förare på min räser, och det skämms jag för.

Men ACK så härligt det är att se Stockholm vakna i gryningen. Vilken otroligt vacker huvudstad vi har. Och dessutom är det träning på hög nivå både dit & hem. Ja jag skryter gärna, för jag river av 1,2 mil dit, & sen 1,2 mil hem!
Men nu gäller detta bara en vecka till, sen glider jag på semester & min räser får ta paus! Ja, om jag behåller min tuffing attityd vill säga & kör som en dåre förståss, för fegar jag ur kanske jag åker på en propp!

Trevlig kväll hörrni!

Kram från tuffing Maria & hennes älskling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar