lördag 11 juli 2009

Ernst Swanström världens bästa pappa!!!

Idag har min pappa än en gång "räddad livet på mig". När jag pluggade på poppius förra året fick vi en rubrik som vi skulle skriva en text till. Rubriken var I pappas ögon.
Här får ni den texten jag skrev direkt ur mitt hjärta. Pappa, dagens bloggande är till dig & endast dig för det finns igen som är som du!!! Du är BÄST!

I pappas ögon.

I pappas ögon lyser det av livsglädje, kärlek, ömhet och framförallt omtänksamhet. Min pappa är den mest fantastiska underbaraste vackraste människan på jorden. Jag känner ingen som är så otroligt bra som honom. Det är så många gånger jag tackat min lyckliga stjärna för att min pappa är just min pappa!

Den jag är idag, är jag på grund av honom. Allt jag velat göra i mitt liv har han alltid stöttat mig i. Han har alltid funnits där för mig. Mitt stora mål i livet är att bli en lika bra förälder som han varit för mig den dagen jag får egna barn.

Min pappa har det största hjärtat i världen, han finns alltid där för alla, familj, vänner och släkt. Men han skulle aldrig be om hjälp själv.
Han avgudar Beatles, kan inte sitta stilla, älskar att sporta och att meka med alla sina bilar. Han är oerhört allmänbildad, intelligent, omtyckt och älskad av alla.
I vår släkt finns det många barn, men ibland känns det som att han är det största barnet av dom alla, med glimten i ögat och barnasinnet kvar. På grund av detta har jag nog haft vartenda grannbarn som ”syskon”mer eller mindre, de har alla kommit, köat för att få leka men min pappa.
Min systers barn älskar sin morfar mer än något annat, att se deras glädje och kärlek till sin morfar, min pappa är obetalbart. Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det.

I pappas ögon lyser det av livsglädje, kärlek, ömhet och framförallt omtänksamhet. Min pappa är den mest fantastiska underbaraste vackraste människan på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar