söndag 3 januari 2010

Hemmabio & dansbandskamp, arr: Tim Nord

Igår när jag & min far kom hem (efter en tur till Gagnef för att samla vuxenpoäng åt mig ;) så står lille Timmen redo i dörren med två hemmagjorda biobiljetter. Han tittar upp på oss med lysande ögon och säger:
- Välkomna, nu är det bio inne på kontoret och här är era biobiljetter.
På kontoret var det nedsläckt och endast skenet från datorn lös upp i rummet. Där framför stog fyra stolar uppradade med namnskyltar och det var bara att ta plats. Stolarna var till för mig,morfar Ernst,Liv & så Timmen. (mormor hade redan fått sett bion tidigare).
När vi satt oss kom nästa överaskning:
- Jaha, och här då finns det biogodis om man vill ha!
Bakom oss på bordet stog det några glas, bubbelvatten och en chokladask! Jag brast i skratt över detta enorma engagemang, så finurlig han är lille Tim :)
Bion alias youtube visade tre olika episoder av Mr Bean. Vi skrattade gott åt detta och när bion var slut var det paus, och sen bjöd Timmen in på "NY" biovisning.

Denna gång var det Dans inne på kontoret och Tim hade letat upp klipp från dansbandskampen. Hela familjen var nu igång med danssteg och lille Tim ställde sig på skrivbordet & agerade dansbandssångare! Men andra ord hade vi en egen dansbandskamp på fullaste allvar & framförallt ordagrant då jag är en usel dansare på just detta område!

När jag gick och la mig senare kunde jag inte sluta tänka på vad härligt det är att ha barn omkring sig, att få delta i deras galna upptåg,deras tankar och kreativitet.
Skönt att själv bara få vara och släppa allt en stund, tack för det Tim & Liv! Och tack till världens bästa pappa Ernst Swanström för sitt enorma engagemang att hitta en bil till dotra si!

I am blessed to have all this beautiful and helpful people around me!

Kramar till er alla i början på detta nya magiska år 2010!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar