söndag 31 januari 2010

MAGISK LÖRDAG


Vilken lördag det blev! Underbar på alla sätt & vis. Den startade med att jag vaknade utsövd, stack till gymmet 1 timme. Hem & duschade, käkade en god frukost & sen åkta jag in & mötte Fredrik min gamla kollega från Aftonbladet. Vi tog en härlig långpromenad ut på Djurgården, glada i hågen tog vi sikte på Rosendals trädgård. Att vandra i denna vackra vinterstad & i naturen på Djurgården fyllde hela mig med massor av energi. Obeskrivligt.

Väl framme får vi se att på 1 månad av 12 är cafét stängt just i januari..SÅKLART! Men detta gjorde på nåt sätt inget. Vi fortsatte istället tillbaka till stan & hamnade på ett mysigt konditori på Östermalm. Kaffe & semla & massor av prat, superkul att få träffa ADHD-Fredrik igen,lika barn leka bäst :)

Sen på Panduro & köpte "godis" till mitt lilla pyssel, loving it!

Promenaden gav mig så mycket energi, så när jag kom hem storstädade jag hela lägenheten, lagade mat & sen blev det utgång med underbara människor!
Vi rev av Indigo, Ljungren, Scandic Malmen, & slutade på Berns. Stefan kom & mötte upp, & senare väl nere på stan mötte Danni upp..vad mer kan jag säga. Jag skrattade mig kvällen igenom & än en gång, LYCKA! Det sjöngs sånger, pratades om relationer,livet,minnen & ringdes till Filip som vi självklart saknade i vårt sällskap denna afton! Den avslutades på Max där vi träffade en ny kompis från San Francisco!

Jag är helt övertygad om att ett gott skratt förlänger livet, & sen gårdagen så känns det som att jag kommer att leva tills jag är minst 100!

Idag ska jag & Steff ta på oss vintermunderingen & ut & åka långfärdsskridskor...hörde jag matsäck med varm choklad & ostmackor...

LYCKA, iGEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar