tisdag 15 december 2009

Hej mitt vinterland, rapport från X 2000

Nu sitter man & "tuffar" på tåget ner mot Göteborg. X:et glider fram genom ett vinterlandskap & det känns helt overkligt, men OJ så härligt. Snön ligger vit på marken, förvisso inte mer än futtiga 2 cm, men ändå, vilken skillnad det är,det lyser ju upp så härligt detta vita "guld" som faller ner från himmlen.

Mindre härligt är att NÅGON brevid,framför, eller bakom mig luktar så sjukt mycket viktlök att jag snart känner mig som en. Det är sjukt jobbigt. Äckligt nästan..Varför föddes jag med ett sånt skarpt luktsinne, det kan ju inte vara nyttigt..
Parfym tack, NU, någon???

Killen i kassan i Bistrovagnen luktade Polsk parfym eller nåt, kanske borde gå dit igen bara för att få in en annan lukt i näsborrarna, det här håller inte..
Överlever jag resan med denna odör hör ni snart från mig igen...

HÄPP!

1 kommentar: