måndag 9 november 2009

Rutiner

Vid lunchen idag hade vi en oerhört rolig diskussion. Rutiner!
Det hela började med att en kollega som precis flyttat ihop med sin älskade pojkvän,berättade om hur han inte sköljde ur sin kaffekopp när han druckit kaffe, utan bara ställde den på bänken igen.
- Men alltså, sköljer inte NI ur era koppar innan ni ställer dom i disken eller i maskinen?
Vi andra höll med och skrattade lite.

Konversationen fortsatte och då berättade en annan kollega att hon blev irriterad på HUR hennes pojkvän tog köttgryta först och potatis SEN.
- Så gör man ju inte, man tar ju potatisen först och köttgrytan sen, annars blir det ju fel. Lika var det i helgen när vi skulle äta gröt säger Malin, då var jag tvungen att avbryta honom, för då tog han mjölk först och gröt SEN. Jag var tvungen att säga: sådär kan man ju också göra, men det blir LÄTTARE om man tar gröt först och mjölk sen hjärtat.

Vi skrattade ihjäl oss åt varandras rutiner & hur vi reagerar på hur våra sambos, rumskompisar, föräldrar, syskon vad det nu än kan vara, gör tvärtemot. Vatten eller diskmedel först, borsta tänderna i kallt eller varmt vatten, duschdraperiet innanför eller utanför badkaret osv.

Nu ska jag snart krypa ner i min nybäddade säng, men då var frågan, tvättar jag ansiktet först & borstar tänderna sen, eller borstar jag tänderna FÖRST & tvättar ansiktet sen...

Nattinatt ;)

2 kommentarer:

  1. Annars kan man ju lägga sig först och borsta tänderna sen. ;)

    Leklund

    SvaraRadera
  2. Viktiga grejer. Jag förstår PRECIS! :D

    SvaraRadera