onsdag 23 september 2009

Saknar!

Jag har just lagt på efter ett samtal med Tim, min systerson.
Tiden går så fort & Tim har nu börjat skolan. Han har alltså blivit "stor" i folkmun. Och det har han verkligen, det märks att han utvecklats när man för ett samtal med honom. Jag älskar att prata med både Tim & Liv & höra om deras ideér & tankar om livet. Deras värld är så annorlunda mot min egen.
Liv, blott 5 år, men redan en fashionista av stora mått. Senaste inköpta klädplagg är (till mosters förtjusning) skinnjacka med puffärm & coola skinnstövlar med kilklack! Hon VET vad hon vill om man säger så. När jag jobbade på bladet brukade jag skicka Sofies Mode till henne, MYCKET UPPSKATTAT från den unge damen.

Som moster är det inte helt lätt att bo i Stockholm och missa så mycket av både Tim & Livs uppväxt.

Jag saknar ihjäl mig efter dom ibland. Någonstans bak i min hjärna så trodde jag när jag flyttade hem till Sverige att jag skulle träffa min familj så mycket mera...Men den bittra sanningen är att..det gör jag egentligen inte. Förr hade jag mycket mer kvalitetstid med min familj än jag har idag. Å andra sidan, tryggheten finns där nu. Om det händer något eller om saknaden blir för stor, då är dom bara max 7 timmar bort.

Men just i denna stund sitter jag här och bara saknar..

Tim & Liv, moster SAKNAR & LÄNGTAR efter er!

Oceans of love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar