måndag 14 september 2009

Hagaparken!

Har jag berättad om min lilla "kärlek" som jag har här i Stockholm?!
Norrlänning som jag är kan jag ibland finna det svårt att leva i en stad med mycket stress, buller & en del ytliga människor. Det är lätt att längta bort & för min del, gärna upp till fjälls eller till havs.
Det är ju inte bara att lämna allt & dra som vi alla vet, MEN..jag har en lösning på detta problem! Åtminstone lindrar det för stunden! Platsen är Hagaparken. Endast 5 minuter ifrån mitt lilla hem ligger denna vackra stora härliga park. Den känns som att den är min på något sätt. Jag älskar varje meter i parken & jag försöker gå,cykla eller springa där så ofta jag bara kan. Att få vara där ger mig så otroligt mycket energi, att andas natur som fyller mina lungor till bredden, att få rensa mina tankar och bara vara jag..
Här finner jag ro í min norrlänska själ. Här är det alldeles tyst & jag har både ängar,skog & vatten om jag vill, där får jag vara mig själv för en stund.

Och det är verkligen så, där får jag vara mig själv för en stund :)

BACAUSE IM WORTH IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar