torsdag 10 september 2009

"Den som väntar på något gott"

Igår var "första" dagen på mitt nya jobb. Jag ska sammanfatta den med några ord tänkte jag:

SPÄNNANDE,ROLIGT,KREATIVT,MAGISKT,UNDERBARA MÄNNISKOR, PRESTATIONSÅNGEST,FÖRVIRRAD,SVÅRT,LYCKA,GLÄDJE,LÄNGTAN!

Med andra ord, en blandning av allt. För dom som inte redan vet så har jag verkligen längtat efter ett nytt jobb & det har varit mången besvikelse för andra jobb som inte blivit av pga olika anledningar. Men det slitna gamla ordspråket "den som väntar på något gott" har nu trätt i kraft, och jag tror jag redan nu kan säga, it was worth waiting for :)
Nu är jag här, nu har jag sprungit över mållinjen, nu ska jag vässa armbågarna & äntligen få använda mig av min breda livserfarenhet & kunskap, nu ska jag hugga tänderna i nya roliga projekt, nu ska jag, svegstösen ut i mediavärlden & suga åt mig som en svamp. Nu ska jag äntligen få blomma ut och göra det jag vill, MEN jag är lite rädd också, men bara lite.

The only way is up, and here i come!

2 kommentarer:

  1. Honey, det kommer att bli grymt. Det är jag överygad om. De har gjort en drömrekrytering. Hos oss är det tomt dock...

    SvaraRadera
  2. ÅH SÖTNÖT! Tack så jättemycket! Men du ska veta att ingen fyller tomheten efter er heller! Hoppas att vi ses SNART! Och tack för att du läser bloggen, makes me happy! Kraaaaam!

    SvaraRadera