onsdag 17 juni 2009

Träningspass/Träningskass

Igår efter jobbet hade jag bestämt mig för att gå på Friskis & Svettis utomhusgympa i Rålis! Tycker att det är en härlig träningsform ute i det fria med allt från barnfamiljer till träningsfantaster! När jag kommer dit är det inte så mycket folk & på sidan av podiet finns det ca 10 stycken rullstolsbundna. Jag får lite ont i hjärtat över dessa, & undrar om det hade varit jag, hade jag hållt modet uppe?
Passet börjar & jag blir ganska fort besviken, instruktören med ben kunde inte rörelserna ordentligt & tittade mest på instruktören i rullstol. Musiken var dålig och efter 40 minuter gick jag därifrån.
Eftersom att detta passet inte var så bra, gick jag in & tittade imorse på schemat för att se vem som hade det så att jag inte går dit igen. Fick mig ett gott skratt & kopierar in här nedan vad det stog:
"Öppna Dörrar 16 juniDet vanliga jympapasset i Rålambshovsparken ersätts av ett Öppna Dörrar-pass. Passet är anpassat för dig med fyiskt funktionshinder och leds av både sittande och stående ledare. Självklart är alla välkomna till Öppna Dörrar-passet"

Hoppas ni får en härlig dag i solen, själv ser jag framemot Aftonbladets sommarfest ikv & Hardcore Superstars spelning på grönan 20.00!

Miss RETARDED Swan

1 kommentar:

  1. Mycket kul att se att dina lärdommar från Poppius kommer till användninig. Ser fram emot en rapport från AB-festen ikväll.

    SvaraRadera