söndag 14 juni 2009

Regn,regn och åter regn!

Jahapp då lider söndagen mot sitt slut...och behöver jag nämna att det har regnat idag? Men vad är detta?

I normala fall tar jag mig gärna en springtur i Hagaparken, men idag valde jag springbandet på gymmet. Sen hoppade jag i min outfit som jag haft de senaste dagarna & gick till jobbet, dvs stövlar & paraply.

Bilden visar hur det såg ut från min arbetsplats på bladet idag. Tur att jag har ett par fina gummistövlar som man kan pigga upp sig med i alla fall ;)

Man kan lätt tro att jag sitter såhär härligt avslappnad hela dagarna, men det gör jag dock inte, vill bara visa utsikten från mitt fönster med ösregn & som sagt...stövlarna!




Efter att jag jobbat några timmar bar det av på äventyr ut mot Tyresö till min vän Malin för att se vart hon & hennes sambo bor! Är det nåt jag gillar så är det att ta mig till platser jag aldrig varit på tidigare, & just Tyresö är en sån plats!

Väl där hämtade en glad Malin upp i bil & vi drog vidare hem till deras hus.

Där bjöds det på guidad visning i deras fina hem, jag var ju väldigt intresserad av att se deras träningsrum då både Malin & Peggman tränar mycket! Tänk, ett helt träningrum hemma, inte illa i en stad där folk klämmer in hela familjer i 3:or för att bo i stan,no matter what!IMPONERANDE! Malin bjöd på mumsigt fika & vi skrövlade på om det mesta.



Sen var klockan dags för hemgång & Malin följde med mig till bussen

Här ser ni henne glad i hågen över det vackra vädret ;)

Jag känner mig som en dränkt katt efter mitt lilla äventyr, men det var det värt! Jag säger som en gemensam vän sa till sin dotter
- Nämen ta på dig mössan nu gumman, det är ju juni!

Puss & Kram, nu ska jag gå & knyta mig!

3 kommentarer:

  1. Tackar för besöket! Det var ett trevligt avbrott i regnandet. Synd bara att Tyresö inte visade sig från sin bästa sida;) Det får bli grillväder nästa gång...

    SvaraRadera
  2. hej jag undrar hur ofta du använder dina gummistövlar jag använder mina varje dag så du kan du höra av dig till mig om du vill kram

    SvaraRadera