tisdag 20 oktober 2009

Vila-min sämsta gren?

En lyxig dag idag, har varit & hälsat på mina gamla arbetskollegor på Aftonbladet & sen lunchat med coolaste morsan i stan: Hanna! Senare på em var jag på massage. Jag har varit lite spänd på sistone, & JA jag har stressat & har höga krav på mig själv, jag erkänner det!
Under massagen garvade jag mest, massören var hur rolig som helst & jag hade svårt att inte skratta åt honom för att slappna av. Och jag ville heller inte be honom vara tyst.

Men ialla fall så var jag extremt spänd och speciellt på min vänstra sida, enligt honom. Han bad mig berätta lite om min nuvarande situation & hur jag tränar.
- Oj, du är en aktiv dam hör jag.
Vad skulle jag säga, jag höll bara med.
- Lider av lite damp kanske, säger han.
Jag började att skratta (igen)
- Ja, jag gör väl det och jag gillar det så, sa jag.
- Men vilar du någonting mellan varven, alltså tar det lugnt? För det är vad du ska göra efter den här massagen, och drick mycket vatten. Klarar du det?
Hardly, tänker jag..

Alltså, VILA..jag är så dålig på att VILA. Jag gillar ju verkligen inte att bara sitta stilla och inte göra någonting, vila för mig är att ta en promenad,cykeltur,ridtur,skidtur ja någonting jag verkligen tycker om. Men den sortens vila menade inte massören, det vet jag ju.
Så vila för mig har ju hittills varit min bästa gren, men efter idag & mitt tänk är det nog egentligen min sämsta gren? Beror lite på hur man ser det, eller?

6 kommentarer:

  1. Smart massör.... gick till grunden med alltihop på en gång sju.... Tror du inspirationsdagar kan vara något på taxi också ?????
    Muttern

    SvaraRadera
  2. Your home is within - VILA fröken vila...: )

    SvaraRadera
  3. Du kan komma hem till mig och vila! Jag gör inget annat.. och det är rätt mysigt =)

    SvaraRadera
  4. Skitnajs att få snacka bort en timme - vi får ta en date snart igen. Mycket "fortsättning följer" känner jag! :)

    SvaraRadera