tisdag 13 oktober 2009

LYCKA ÄR..

Hösten har ju kommit & det har inte gått någon oberörd förbi. Jag vet att många älskar hösten, att få krypa ner i soffan med tända ljus & en kopp te, ta på sig vantar & mössa, mysa mysa myyyyyyysa. Men inte jag.
Jag sörjer, mina sommarbruna fötter har för längesedan tappat färgen, och det är inte bara fötterna, hela kroppen, man går mer åt ljusblått. Fossingarna ska krypa ner i strumpor & stängas in i tjocka skor/stövlar/stövletter. Man kan inte sitta ute i bara en tröja & jeans & njuta av en ljum sommarbris längre. Mörkret lägger sig allt tidigare & aphu... svenskarna bänkar sig i sofforna framför TV:n och verkar tycka att det är helt ok?! Men inte jag.

Jag blev livrädd när jag kom tillbaka efter semestern & en av mina kollegor säger
- Åh, nu längtar jag tills Idol & Lets Dance börjar...
WHAT, jag kunde inte för mitt liv förstå hur hon kunde säga så. Det är ju 1 1/2 månad KVAR på sommaren, tänkte jag.Personligen tog jag vara på var endaste sekund av sommaren då denna årstid är min stora favorit! Att sitta inne & glo på TV är inte min grej & har aldrig varit, jag är skrämmande lik min älskade far där.
SÅ..när hösten kommer sörjer jag att jag inte ska få vara ute i värmen på ca 8 månader & genast saknar jag & längtar till Australien.

Men för några veckor sen fann jag bot på detta, LITE i alla fall! Runt hörnan där jag jobbar finns ett australiensiskt café som heter KOALA! Killen är från Sydney & har flyttat hit. Inne på cafét pryds väggarna av surfbrädor, tavlor på havet, koalor mm. En sån LYCKA det var för mig att få upptäcka detta! Det gör att min saknad lägger sig lite. Men jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan flytta TILL Sverige FRÅN Australien...I just cant..

Men dit springer jag när jag & mina instängda fötter längtar bort. Och än en gång, det är en sån lycka att jag hittat detta, för just nu är det inte riktigt läge att bara packa ihop & dra som jag så många andra år gjort & kunnat göra. Inte än i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar