torsdag 7 oktober 2010

Eat Pray Love

Jag läste boken för några år sedan och älskade den! Igår var Therese,Verran & jag & såg filmen. Alltid en risk man tar när en bok varit så underbart bra.

Min vän Steff var på förhandsvisningen & sa:
- Maria, du kommer att älska den där filmen, men egentligen borde du nog inte gå & se den, för du är en sån som skulle kunna dra dagen efter & göra samma sak.

Hans ord var träffande & jag var så nyfiken på vad filmen skulle ge mig.
Faktum var att filmen gav mig enbart glädje. Jag kände nästan tvärtom...Allt det där har jag redan gjort på nåt sätt. Jag skulle inte sitta här idag & vara den jag är om det inte var för mina resor, mina år i Australien, mina relationer, en av dem psykiskt nedbrytande tyvärr, trauman & alla människor jag mött.

Jag säger inte att jag är fulländad på nåt sätt, för det tror jag aldrig att man blir. Men jag känner mig mer stabil, lycklig & tillfreds med mig själv än någonsin.

Filmen är verkligen att rekommendera, jag tror den tilltalar alla oavsett stadie i livet! Och musiken...vilken musik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar