söndag 29 augusti 2010

Bröllop,Lycka och skärgården!

Jag & syster sjöng på en väns bröllop ute i skärgården igår, det var magi rakt igenom, hela dagen var fylld med så mycket kärlek, tårar, glädje, lycka, vackra tal, mys, & fantastiskt god mat & goda viner!

En av låtarna vi sjöng var som gjord för bruden (hon hade valt den själv).
Då hon har haft det väldigt kämpigt bitvis i sitt liv passade varje ord in & jag kände när jag stog där och sjöng, att hon var mer värd än någon annan att ha funnit lyckan & kärleken. Men är inte alla det?

Oavsett så är det svårt att leverera i en kyrka när orden berör ända in i hjärtat, att sjunga för någon man älskar & man menar varje ord..
Nu gick det bra förvisso, men ändå, det blir så påtagligt sådana gånger..

Skärgården var ett annat fenomen som tog tag i hjärtat på mig igår, vad jag älskar att vara där ute. Vad är det med mig & havet, vad är det för vilkorslös kärlek vi har till varandra, vad är det som får mig att känna mig som hemma så fort jag sätter min fot nära vattnet?

När vi satt i båten hem på natten under en stjärnklar himmel kände jag ett sånt där härligt lyckorus!! Livet kommer minsann & hälsar på ibland i form av tråkigheter, men vad det också ger mycket glädje! Det bästa i livet är gratis sa alltid mormor..jag kan bara hålla med!

Nattinatt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar