måndag 12 juli 2010

Tanten i kuren & ordspråk

Flera gånger nu har jag undrat över den extremt muntra kvinnan som sitter i biljettluckan vid pendelstationen..
Hon är så oerhört sur,otrevlig & snäser åt kunderna som frågar/köper eller bara ber att få komma förbi. Vi kan alla ha en dålig dag eller en sämre period i livet. Men hon har varit sådär sen första gången jag såg henne (över 1 år sen) Varför?

Så jäkla trist med sådana människor som bemöter en på det sättet..vart kommer de med det? Och det får mig också att tänka på människor som är missundsamma...varför? Fördomsfulla människor, varför? Man ska inte döma en annan människa förrän man gått ett jordevarv i dess skor sa en fin människa en gång, och det är så sant som det är sagt! Vad vet man egentligen om en annan människas liv?

Le mot världen & världen ler mot dig, också det ett sant uttryck som jag ofta tänker på..

Jag tror på karma, vad du ger till andra får du igen mot dig själv både på gott & på ont!

Några tankar jag delar med mig av en ljummen måndagskväll i Solna!

1 kommentar: