söndag 25 juli 2010

Att gräva sin egen grop..

Festivalen rullar på & milen blir fler & fler.
Mitt jobb är ju som pressansvarig under denna turné. Mitt mål är självklart att få så mycket press som möjligt & gärna TV också.

I Karlstad var det mycket bra press & jag har snott Ackes bild här på hur en framsida kan se ut.

På efterfesten som följer efter varje stopp är det big NO NO för press att komma in. I Karlstad ringde jag till & med Lex innan & påminde henne:

- Ingen press får komma in ikväll, kom ihåg det, vad dom än säger så är det ett stort fett NEJ, ses snart vännen"

Jag fortsatte att lägga upp bilderna på fetivalsajten, svirade om & knatade iväg till utestället där efterfesten var!
Hejar på vakten & ska gå in då han säger:
- Du kommer inte in här.
- Men what, jag är ju pressansvarig för den här festivalen, sa jag och visade upp mitt presspass.
- Just därför..

What to say, vakten gjorde sitt jobb, Lex hade gjort sitt jobb, och jag också, men hade glömt att sätta på mig "crew-passet" & har nu lärt mig en läxa till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar