onsdag 24 mars 2010

Min älskade mormor!

Ingeborg Hedin
1917-11-27 2010-03-23

Min älskade mormor lämnade oss igår.Efter en lång tids lidande är hon nu på en plats där hon har det mycket bättre. Men även om det var väntat, så är sorgen svår att hantera just nu. Jag skulle kunna skriva en bok om min underbara mormor och allt roligt & sant hon sagt. Hon är en av de absolut hårdaste kvinnor jag känt, en vilja av stål och ett hjärta av guld!


Mormor som skickade 50 svenska kronor till mig i Australien så att jag kunde köpa limpa & mjölk. Mormor som tog epatraktorkörkort 72 år gammal & köpte en svart epa med zebrasäten, röd plysch innuti & två tärningar i rutan. Mormor som kände Reidar i rederiet genom att ha följt serien på TV. Mormor som gjorde världens godaste smörgröt. Mormor...listan kan göras lång, men jag stannar här.

Älskade Mormor, ingen kan någonsin ersätta dig i mitt hjärta och ingen kan ta ifrån mig alla härliga minnen jag har med dig! Du kommer alltid att leva inom mig & jag vet att vi ses igen! Och tills dess..
Vila i Frid

X X X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar