fredag 17 september 2010

Intryck

En lastbil med ett flak fyllt av kvinnor gammal som ung rullar förbi, en àsna drar en kärra med massa fârsk frukt i härliga färger, en kamel stàr redo för slakt mitt pà öppen gata...
Kvinnor med slöjor tittar nyfiket, ett bröllop där bruden har en klänning jag aldrig sett maken till, en man längst stranden kommer och gàr med nyfàngad bläckfisk...

Detta är bara en del av allt jag upplever här..Människor är sà trevliga, här umgàs man hela familjer, man är ute pà kvällarna,pratar, umgàs och äter mat som jag aldrig upplevt tidigare..

Det är hett, idag 35 ...

Man förstàr inte hur bra man har det i Sverige..jag är sà fylld av intryck och inspirtion, samtidigt som jag lider med den fattiga befolkningen..Men det som värmer mest..de har alltid ett leènde pà läpparna, är sà oerhört öppna, hjälpsamma och glada. För dem har livet ett helt annat värde.

Mina värderingar ändras helt här nere, jag tänker mycket och jag kommer till insikt med saker och ting jag förmodligen aldrig skulle göra hemma..

Nu lämnar jag denna dator för att gà ut och insupa mänskligheten,verkligheten..

Sionara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar